Posts

Showing posts from February, 2014

ayah

ayah..... cepat sembuh ya ayah... adik tau ayah tengah sakit... ayah tengah tahan sakit... adik tak boleh tengok ayah... adik tau ayah tengah sakit sangat.... tapi ayah tahan sakit bila depan adik... ayah cuba nak sembunyikan kesakitan ayah tu... takmau adik risau lah tu... adik kesian dekat ayah... kalau lah kesakitan ayah tu boleh transfer, nak ja adik yang ganti tempat ayah. adik tak sanggup tengok ayah macam ni... adik sedih... adik rindu ayah.... adik rindu senyuman, gelak tawa ayah.... adik nak ayah adik yang dulu.... ayah adik sekarang sedang diuji Allah... ayah kuat yaa. Allah Maha Mengetahui. Allah tau ayah adik boleh, kuat, sebab tu lah Allah uji ayah macam ni... ayah kena kuat jugak. kalau ayah tak kuat, ibu tak kuat, adik pun tak kuat... sebabnya, kekuatan adik hanya ada pada ayah dan ibu... macam mana adik nak kuat kalau tengok ayah macam ni... luluh hati adik ayah.... adik tau semua ni kerja Allah... Allah yang bagi macam ni... mau takmau adik kena jugak terima... adik d…

..

tengah buat assignment tiba-tiba teringat bulan Ramadhan tahun lepas. sayu ja hati ni haa. ya Allah, ramadhan tahun lepas sangat tak sempurna buat kami sekeluarga...
Allah dah uji kami sekeluarga dengan bermacam-macam ujian dalam tempoh sebulan ramadhan.
tapi alhamdulillah kami sekeluarga sama-sama harungi ujianNya dengan jayanya.
betapa aku merindui saat-saat tu.... no i mean, rindu kekuatan  yang ada pada ibu saat tu...
Allah uji kami dengan kesihatan ayah yang tidak menentu...dan pada masa yang sama, keadaan aman yang porak peranda... kucar-kacir keluarga kami pada masa tu... tapi alhamdulillah, semuanya dah selesai...

tapi sekarang, Allah uji lagi dengan kesihatan ayah... aku jadi takut... aku harap perkara yang berlaku dalam bulan ramadhan tahun lepas tak berulang lagi...walaupun keadaan lagi teruk sekarang....semoga ayah sembuh...semoga Allah berikan ayah dan ibuku kesihatan...kekuatan untuk hadapi ujian kali ni...amin...

orang mungkin boleh faham apa yang aku rasa.... tapi, ses…

malam ni...

malam ni tah kenapa rindu ibu dan ayah sangat

bila dengar ja lagu ni terus jadi sebak...

hahahaha

 ya Allah.... Kau sembuhkanlah sakit ayah.... berikanlah ibu dan ayahku kekuatan....

matul tak kuat.... kekuatan matul hanya ada pada mereka... matul tak dapat bayangkan hidup matul tanpa ibu dan ayah... matul sayang ibu dan ayah sangat.... dari ufuk timur hingga ke barat.(lirik lagu di atas)

ya Allah.... Kau nyenyakkanlah tidur ayah dan ibuku malam ni..... tolong jagakan mereka untuk matul....aminnn....

rindu Aman 2

rindu Aman 1