..

tengah buat assignment tiba-tiba teringat bulan Ramadhan tahun lepas. sayu ja hati ni haa. ya Allah, ramadhan tahun lepas sangat tak sempurna buat kami sekeluarga...
Allah dah uji kami sekeluarga dengan bermacam-macam ujian dalam tempoh sebulan ramadhan.
tapi alhamdulillah kami sekeluarga sama-sama harungi ujianNya dengan jayanya.
betapa aku merindui saat-saat tu.... no i mean, rindu kekuatan  yang ada pada ibu saat tu...
Allah uji kami dengan kesihatan ayah yang tidak menentu...dan pada masa yang sama, keadaan aman yang porak peranda... kucar-kacir keluarga kami pada masa tu... tapi alhamdulillah, semuanya dah selesai...

tapi sekarang, Allah uji lagi dengan kesihatan ayah... aku jadi takut... aku harap perkara yang berlaku dalam bulan ramadhan tahun lepas tak berulang lagi...walaupun keadaan lagi teruk sekarang....semoga ayah sembuh...semoga Allah berikan ayah dan ibuku kesihatan...kekuatan untuk hadapi ujian kali ni...amin...

orang mungkin boleh faham apa yang aku rasa.... tapi, sesekali tak dapat rasa apa yang aku rasa.... sekarang ni.... aku jadi semakin takut. takut akan kehilangan... aku belum bersedia untuk hilang mereka yang aku cintai... walaupun ibu dan ayah sering ajar aku untuk bersedia walau apa keadaan sekalipun... tapi hakikatnya aku belum bersedia... aku tau hidup ni hanyalah pinjaman. setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati. tapi.... tapi.....

ya Allah.... berikanlah aku kekuatan.... amin....

Comments

Popular posts from this blog

every ticking of clock is gold!

Aman and Guns N' Roses

oh TUHAN.....