Monday, September 15, 2014

Tuhan...
berikan aku kekuatan...
di saat aku jatuh....lemah.....tak berdaya untuk bangkit

sekarang aku sedang jatuh dan tak bisa untuk bangun
tiada siapa di sisi utk bangunkan aku
aku hanya ada Tuhan

aku lagi sedih.....
sedih memikirkan masa depanku yang makin hari makin kabur
masih adakah harapan untuk aku gapai?

aku pandang keliling
tapi KOSONG
kosong sekosong jiwaku saat ini

aku pandang di sekeliling bilik
tapi GELAP
aku tertanya-tanya
adakah selamanya aku akan duduk di dalam kegelapan ini?

aku BUNTU.
buntu memikirkan banyak hal
terlalu banyak sehinggakan aku sendiri menjadi bingung

Sunday, August 3, 2014

MASIH..

Aku masih lagi hidup dalam bayangan..
Bayangan si dia yang tak pernah wujud di sekelilingku
Namun dia tetap di sini...
Di dalam hatiku..di segenap fikiranku..
Dia berada di merata-rata tempat yang membuatkan aku masih ingat pada dia.

Kadang aku terfikir,
Sampai bila aku harus hidup begini..?
Yaa aku tau hidup harus diteruskan..
Tapi.....
Kuatkah aku?
Mampukah aku?
Persoalan yang tiada jawapan sampai sekarang..

Semoga engkau berbahagia JJAM....

Tuesday, May 13, 2014

Hank Locklin - Happy Birthday To Me





HAPPY BIRTHDAY TO ME

I SING THIS SONG SPECIAL FOR ME.HAHAHAHAHA

FOREVER 21 :)




Saturday, March 8, 2014

Aman and Guns N' Roses





rindu kat aman..... hanya mampu dengaq Guns N' Roses ja lah...





belakang tu abang aku nama dia Aman.
no, aku panggil dia Aman.
he is my best brother in the world.
aku bersyukur sangat sebab dapat dia 
as abang aku
sebabnya, 
dia sayang aku sangat
dan aku memang dapat rasa itu...
dia ni memang protect aku sangat.
dahulu, kini, dan insyaAllah selamanya...
aku sayang dia sangat
dia ni dah banyak berkorban untuk aku.
since dari kecik lagi dia jaga aku sungguh2
dalam ramai2 abang yg aku ada,
dia ni lah 
THE ONLY ONE
yang paling aku sayang!
abang fovorite aku
walaupun aku banyak buat salah kat dia
dia tetap layan aku macam biasa
dan dia dah janji dgn aku,
no matter what,
dia akan tetap jaga aku.
walau hidup dia susah macam mana sekalipun, 
dia akan jaga aku.insyaAllah...
tu dia lah yang kata
aku harapnya begitu lah...
semoga aman terus menjadi anak yang soleh...
amin,




Friday, February 28, 2014

ayah

ayah..... cepat sembuh ya ayah... adik tau ayah tengah sakit... ayah tengah tahan sakit... adik tak boleh tengok ayah... adik tau ayah tengah sakit sangat.... tapi ayah tahan sakit bila depan adik... ayah cuba nak sembunyikan kesakitan ayah tu... takmau adik risau lah tu... adik kesian dekat ayah... kalau lah kesakitan ayah tu boleh transfer, nak ja adik yang ganti tempat ayah. adik tak sanggup tengok ayah macam ni... adik sedih... adik rindu ayah.... adik rindu senyuman, gelak tawa ayah.... adik nak ayah adik yang dulu.... ayah adik sekarang sedang diuji Allah... ayah kuat yaa. Allah Maha Mengetahui. Allah tau ayah adik boleh, kuat, sebab tu lah Allah uji ayah macam ni... ayah kena kuat jugak. kalau ayah tak kuat, ibu tak kuat, adik pun tak kuat... sebabnya, kekuatan adik hanya ada pada ayah dan ibu... macam mana adik nak kuat kalau tengok ayah macam ni... luluh hati adik ayah.... adik tau semua ni kerja Allah... Allah yang bagi macam ni... mau takmau adik kena jugak terima... adik dah cuba terima, tapi....... adik tak kuat....

orang lain mungkin faham perasaan adik. tapi orang lain tak akan rasa apa yang adik rasa... adik nak ja bagi orang lain rasa apa yang adik rasa. supaya adik tak sakit macam ni... tapi, kalau boleh macam tu, adik dikatakan selfish pulak. ayah, siang malam adik asyik memikirkan tentang ayah... setiap saat adik rindu ayah... kalau boleh putarkan masa, nak ja adik ke masa ayah sihat, keluarga kita bahagia, adik akan perbetulkan segalanya.... kalau boleh, nak ja adik jerit pada satu dunia.... adik akan jerit suruh orang semua hargai ayah mereka....sayangi ayah selagi ayah ada...hormat ayah.... jangan sia-siakan waktu sama ayah walaupun seminit. ayah...... adik sayang ayah sangat..... adik tau adik masih gagal untuk jadi anak yang solehah buat ayah dan ibu.... tapi, adik dah usaha, masih usaha dan akan berusaha lebih lagi... terima kasih ayah... sebab sayang adik sehingga saat ni... hanya Allah ja yang mampu balas jasa ayah dan ibu...

Sunday, February 23, 2014

..

tengah buat assignment tiba-tiba teringat bulan Ramadhan tahun lepas. sayu ja hati ni haa. ya Allah, ramadhan tahun lepas sangat tak sempurna buat kami sekeluarga...
Allah dah uji kami sekeluarga dengan bermacam-macam ujian dalam tempoh sebulan ramadhan.
tapi alhamdulillah kami sekeluarga sama-sama harungi ujianNya dengan jayanya.
betapa aku merindui saat-saat tu.... no i mean, rindu kekuatan  yang ada pada ibu saat tu...
Allah uji kami dengan kesihatan ayah yang tidak menentu...dan pada masa yang sama, keadaan aman yang porak peranda... kucar-kacir keluarga kami pada masa tu... tapi alhamdulillah, semuanya dah selesai...

tapi sekarang, Allah uji lagi dengan kesihatan ayah... aku jadi takut... aku harap perkara yang berlaku dalam bulan ramadhan tahun lepas tak berulang lagi...walaupun keadaan lagi teruk sekarang....semoga ayah sembuh...semoga Allah berikan ayah dan ibuku kesihatan...kekuatan untuk hadapi ujian kali ni...amin...

orang mungkin boleh faham apa yang aku rasa.... tapi, sesekali tak dapat rasa apa yang aku rasa.... sekarang ni.... aku jadi semakin takut. takut akan kehilangan... aku belum bersedia untuk hilang mereka yang aku cintai... walaupun ibu dan ayah sering ajar aku untuk bersedia walau apa keadaan sekalipun... tapi hakikatnya aku belum bersedia... aku tau hidup ni hanyalah pinjaman. setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati. tapi.... tapi.....

ya Allah.... berikanlah aku kekuatan.... amin....

Sunday, February 9, 2014

malam ni...





malam ni tah kenapa rindu ibu dan ayah sangat

bila dengar ja lagu ni terus jadi sebak...

hahahaha

 ya Allah.... Kau sembuhkanlah sakit ayah.... berikanlah ibu dan ayahku kekuatan....

matul tak kuat.... kekuatan matul hanya ada pada mereka... matul tak dapat bayangkan hidup matul tanpa ibu dan ayah... matul sayang ibu dan ayah sangat.... dari ufuk timur hingga ke barat.(lirik lagu di atas)

ya Allah.... Kau nyenyakkanlah tidur ayah dan ibuku malam ni..... tolong jagakan mereka untuk matul....aminnn....

Friday, February 7, 2014