dalam sejarah...


RABU,3/11/2010: dok dgr kwn2 aku cita umah depa masok ayaq.ada takat lutut, ada takat dada,ada takat pinggang, dan ada jugak takat bumbung rumah.wowh, seraaammm~ malam pulak tgk berita.depa dok kata sana banjir.sini banjir.yang kami ni anggap pknk xbnjir lah.sebelum tdoq, aku dah plan mmg xmau pi skola.dgn alasan, ayaq kat paip xdak.ahhaa,

KHAMIS,4/11/2010: pagi; mak aku tnya sama ada nak pi ka dak skola.umie? yeaah umie kena pi ah skola sebb dia exam.last paper.huhu aku pon syokk ah sebab umie kena pi skola.aku smayang subuh lambat sikit hari tuh.syok tgk umie nak pi skola.hehe tepat pukul 6.45 pagi abah umie smpai umah.then abah umie cita ah keadaan jalan sultanah mcm mana.wow, terkejut gak ah.esso, shell, taman uda dah sekitarnya dah tenggelam.hehe lepas mandi,aku sarapan dengan ayah, kakmas smbil tgk berita di tb1.wow, dahsyat! dok tak dok, tetiba "assalamualaikum....tok! sekolah kami banjir!cikgu suruh balik.cikgu kata, xboleh belajaq.sebab sekolah banjir" kata LAH, anak menakan aku kat mak aku.haha, pastu xpa lah....aku sambung makan.tetiba, "assalamualaikum....tok! bahiyah banjir! hahahahahhahahahaha sapa yang pi, cikgu sruh balik" suara umie berkumandang.ish, macam radio pulak.huhu ~!@#$%^&*()_+=

tghri; aku balik from ********* ......then pi ronda ngan umie.ronda2 tgk2 taman medah dah banjir.balik tuh, aku tgk sungai belakang.tudia aih.full dah.tunggu masa ja nak melimpah.had cik aku ni dia dah ready utk bnjir.had plg lawak tuh, dia dah angkat segala mak nenek apa yang ada dlam umah dia had ada kat bawah tu dia angkut naik atas.huhu

ptg; aku, mimie, umie, jalan2 psing2 melawat kawasan.*qila xdpat ikot sbb dia kuaq pi kedai kot.hihi kami ber3 pi kat jambatan kat sekolah taman rakyat tu.fullamak! seram gila tgk....waaa :( ayaq serious banyak.aku ada laa amek pic.tapi xupload lagi.balik tuh, org ramai dok kalot pasai risau akan banjir.aku dapat melihat wajah seorang mama dan wajah seorang ibu yg merisaukan sesuatu.hua3 mama tu mak qila.ibu tu mak aku.haha lawak satt.huu (hanan xdak...dia pi kl)

malam; aku dok teringat akan ayaq had aku tgk ptg tadi.air sungai semakin bnyak.org ramai mai kat umah aku pi tgk ayaq sungai.*maklumlah..rumah dekat sungai.huhu padahai depa mai tgk sungai.bukan rumah aku lah.. dlm koi 9 aku online smpai koi 12 kot.gila lama.tiba2 aku teringat akan selipar aku kat luaq.aku lupa nak bawak masok tadi.mana la nak pi tau kot2 banjir secara mengejut.hanyut selipar aku nnt.huhu aku pi lah gerak umie ngan nurul suruh teman.tiba2 "asslamualaikum....." bnyak3 kali.kami tiga org terkejut.then pi ketuk pintu bilik mak then bgtau kat ayah.then ayah pon bgn ah pi tgk sapa yang mai tgh2 pagi tu.time tu about 1 a.m laa.tgk2 adik kakmas....aku keluaq kat atas jalan.*berani sebab ayah ada. tgk2 tudiaa aih.ramai gilos org dok berkumpul dan sembang2.sembang kes banjir.aku tgk sungai.gila.lagi bnyak.dlm firasat aku, pagi nnt tobat bnjir dah umah aku. ~!@#$%^&*()_+

JUMAAT,5/11/2010: pagi; dlm keseronokan menikmati mimpi yang indah, tetiba "adik! adik! bangun! bangun! rumah kita dah banjir!" ayah aku masok bilik then panggil aku bgn.aku panggil umie bgn.time ni dlm pukul 4.30 lebih2 sikit pagi.tnpa mmbuang masa, aku keluq tgk.tudiaa aih.ayaq bnyak dah melimpah mai umah aku.aku tgk umah tok aku.lagi dahsyat.ahahhahaha, aku tgk abg2 aku, mak ayah aku dok angkat barang.*tgk sajaa. tiba2 mkcik faridah(jiran depan umah) sembang ngn aku.dia ingt aku ni umie.hudoh kot noh.hihihihi :D maklumlah, pagi2 buta.mana laa aku nak dgr clear.kesian kat dia.ckap sorang2.huhu

tetiba aku sakit perot.haih, heran sungguh.time ada ayaq kat paip, perot aku xdak masalah.time xdak ayaq jaa dan2 bermasalah.huhu dah sakit sgt, kakmas bawak aku pi msjid bukhari.hahahha gila.pagi2 buta jadi kerja.~!@#$%^&*()_+

dalam pukul 7 lebih pagi, ayaq mula naik.at last takat lutut aku dah haaa...gila laju ayaq mai serang.huhu aku ada laa amek gamaq.tapi xupload lagi.ramai wowh yang mai melawat rumah aku....huhuhu akhirnya....satu area tu ayaq masok umah..including umah qila.but masok kat porch ja laa..hanan xmasok langsung.jeles aku. :( had aku ni laa paling terok.ahhaa,

tghri;aku ngn qila jadi kerja dua2 org kami.kami pi jalan2 melawat kawasan.tudiaa aih.lawat sampai kat jambtan nuh.ahhaa, syokk gila.huhu pastu kami bermain dalam hujan laa..macam2. ~!@#$%^&*()_+
semakin petang ayaq semakin bnyak.tapi alhamdulillah, air paip dah ada.huhu xpayah laa aku dok berusung pi mandi kat apartment bukhari nuh.adeh,penat betul

malam:aku sakit pala.mgkin tghri pi jalan merata ngn qila then main hujan pulak ngn dia.pehtu sejuk kaki.mau dakknya.seharian dok dalam ayaq.huhu aku tdoq awai wowh malam tuh..hik3

SABTU,6/11/2010: aku bgn2 pagi tu, tgk2 ayaq dah makin surut.asal yang takat lutut dah kurang tinggai takat bawah sikit dari lutut.ahhaa, lama-kelamaan, ayaq dah xdak..alhamdulillah,

ptg; paktam aku and his family mai tolong cuci rumah tok aku..ahahhahahaha, lawak gila.barang2 segala mak nenek had cik aku letak kat atas nuh, kena bawak turun pulak lah.huhu aku tgk jaa~

mlm; pi umah bangcik.ayaq pon masuk umah dia gak.huhu tapi xterok ah...sikit jaa...eleh, takat buku lali pon xsampai...saja ja dia tu dok buat kalot.eh dak...bini dia tu dok buat kalot.hik3 balik tu aku online sampai pukul 3 pagi lebih.gila.huhu erm, asal semalam aku ada plan ngn bfffffff aku (pdot ahmad) tapi xjadi pulak.xpalah.nak buat cena.ahhaaa,

ni lah kisah dia.....sekian, terima kasih :))

sorry if ada yg tersalah tanpa disedari...harap maaf yaa? ni hanyalah cerita semata2.tapi kisah benar.kisah yg berlaku terhadap saya.ini adalah pengalaman pertama mengalami banjir.

p/s: ~!@#$%^&*()_+ ni makna dia SHORTCUT.huhu maleh ah nak cita panjang2,takot hmpa boring pulak.hee


jeng3! : gamaq kat umah aku xupload lagi.nnt ah bila2 free.huhu

Comments

Popular posts from this blog

every ticking of clock is gold!

Aman and Guns N' Roses

oh TUHAN.....