sweet dream :))

assalamualaikum semua~ dan selamat pagi serta salam sejahtera :) hari ni, alhamdulillah lepas subuh x tdoq balik.kah3 :D hah ni cek ada cita nak cerita ni haa, huhu nak tau dak? kih3

hah aku ni seorang yang kuat berangan.suka berangan gila-gila! hehe nak buat nu kena berangan, nk buat ni kena brangan..gila kan? hah back to the point.semalam, dgn letihnya aku tdoq.tapi, mcm besa....sebelum lena kena brangan dulu kalo tak, xleh lena.huhu ^^ okay, aku dah lena....out of the blue, aku dapat mimpi ni...hehehehe

aku mimpi yang aku dipaksa kawen!!!! kah3 kawen ngn anak makcik mana xtau...hensem laa mamat tu.hehe ala2 cashier kat giant tu.hehe (sapa yg tau, tau lah...) hah ceritanya ni.......aku dipaksa kawen then aku sgt xsuka.mak laki tu yg suruh aku kawen.erm, had laki tu....biasa ja dia.huhu al kisah, suatu hari tu...lepas akad nikah.ni malam lah.hahaha aku kena tdoq kat umah laki tu / suami tu laa kan.ish, geli aih.hahaha hah aku pakai baju tdoq mcm mana aku dok pakai malam td(baju yg aku pkai nk tdoq sbelum mmpi ni laa) haha then aku basuh pggan kat sink kat rumah laki tu laa, aku ngn laki tu xpernah cakap apa2.hahaha tiba2 si 'mak mertua' ni pun pi kat aku then sembang ngan aku.mcm besa.aku dok buat muka xsuka aku terhadap perkahwinan itu.kah3 tiba2 si 'mak mertua' tu kata kat aku...... "matul....sayang lah anak mak ni...jagalah anak mak ni baik2....mak sayang dia sgt2.cintailah anak mak ni.." tiba2 jantung aku debar kencang.hahaha gila punya mimpi!!!! huhu pastu 'mak mertua' ni kata lagi, "matul kalo nak jadi menantu mak kena lah rajin.kena beradab sopan.xleh kasaq2.mak xsuka.matul kena ubah perangai matul.matul kena jadi baik dulu" bengong toi mimpi tu.dia yang paksa aku kawen ngn anak dia...dia pulak yang mengata aku.kah3

lepas tu, aku xdok dah dekat rumah 'mak mertua' tu.erm atceli, malam tu jugak lepas aku basuh pggan aku balik terus rumah aku.hahahaha had si 'laki' ni ada laa mai rumah aku ajak aku dok ngan dia...hahaha pada suatu hari....aku ngan adik pmpuan laki tu('adik ipar' aku.kah3) pi GIANT.haha dlm bnyak2 tmpat, GIANT jugak msuk dlm mimpi aku tu.huhu kami dua kena rompak.mcm mana xtau.aku pi selamatkan 'adik ipar' tu.si 'laki' ada gak kat GIANT tu tp dia pi ngn abg dia('abg ipar' aku.kah3) kami mmg xpernah cakap ni.mcm mana xtau........aku takut.hahaha tiba2 pi cari 'laki' tu.kua3 dlm mmpi aku ni....'mak mertua' aku tu pemilik kedai Nelson's . kah3 'mak mertua' aku tu xsuka kat aku.haha dia garang gila~~ huhu bila terjumpak 'mak mertua' ni, aku ngan 'adik ipar' ni pon lari lah pi kat kreta dia.huhu dlm keta tu ada 'suami','abg ipar',sapa xtau sorang lagi.haha gila betoi.bila 'adik ipar' ni crita yg aku slamatkan dia, 'mak mertua' aku ni pon dah jadi suka kat aku....hahaha 'suami' ni bangga dgn keberanian aku.kah3 tiba2 ja aku ada kat rumah 'mak mertua' aku.ada dalam bilik stor.dlm bilik tu ada aku, 'suami' ngan 'mak mertua'. 'mak mertua' ni tiba2 ja kata kat aku yang muka sedang hairan+xsuka.dia kata "kalau boleh mak nak matul kawen ngan anak mak ni...mak nak anak mak bahagia...mak nak matul ubah anak mak...matul kawen ngn anak mak tau" muka aku brubah laa sbb hairan. "bukankah aku dah kawen ka ngn anak dia? nak kawen bapa kali?!" kah3 aku cakap sorang2 laa dlm hati.hehe had si 'suami' ni tiba2 ja suka.kua3

sedang seronok mimpi....tiba2 "adik! adik!adik!phone ayah mana? adik letak kat mana?" suara mak aku..... -.- dah la time tu baru pukul 5.12 a.m.awai gila.hahaha aku pun bgn laa bgtau dgn mengntuknya.huhu ^^

hah the moral values is,
- mak mertua suka prmpuan yg sopan-santun
- lemah lembut
- berakhlak mulia
- blh jaga anak dia
- yg baik2 lah..
HAHA :))

tadi aku bgn nk sbuh...asyik dok pkiaq ja pasai mmpi tu.huhu adakah betul arr? mmpi tu ptunjuk spya aku berubah kot.kahkahkahkah :)) aku rasa malu sgt dpt mmpi mcm tu.hehe bnyak gila kekurangan aku.mmg la smua mnsia ada kkrngan.xdak mnusia yg smpurna.okay? haha atceli kan, mmpi tu pnjang lagi.saja matul short2 kan.haha mimpi tu agak romantik..tapi malu ah nak share.xbuat apa pon haih, hahaha

hope aku blh brubah ke arah kebaikan laa noh?! mmpi tu tlah mngajar aku~ hehe dan tlah buat aku xsabaq nak kawen.woi tun!!!!!!!!!! galak ngat aih........... hahahahahaha dak3, mlawak ja haa. hehe ^_^ mmg sweet gila dream tu.huhu serius aku suka.kua3 *ni pasai galok.huu ^^

sorry if ada typing error.hahaha malas nak baca balik.hehee :D

Comments

Popular posts from this blog

every ticking of clock is gold!

Aman and Guns N' Roses

oh TUHAN.....