pelangi hidupku

kadang-kadang Allah saja hilangkan matahari dan turunkan hujan
kita menangis mencari mana matahari tu
rupa-rupanya Allah nak bagi kita pelangi yang cantik....

macam dalam hidup kita,
kadang-kadang Allah saja nak sukarkan perkara yang sangat simple tu
mungkin ada hikmah disebalik kejadian tu
Allah saja nak uji kita
yalaaaa,
kita kan kadang-kadang terleka dengan urusan dunia saja,
sampai terlupa kepada Sang Pencipta
Allah sulitkan perkara yang mudah tu sebab Allah rindu kita
rindu nak dengar rintihan daripada kita
yalaaa,
mungkin selama ni kita asyik bergelak tawa saja,
sebab tu lah Allah sukarkan.

sebenarnya kan, Allah bagi ujian tu,
Allah nak berkenalan dengan hambaNya
Allah nak tengok adakah kita ni
kuat,ikhlas,tdak putus asa,bersemangat,redha dan sebagainya

ingat lah,
Allah takkan menguji hambaNya
jika hambaNya tak mampu.
so,kalau kita diberi ujian oleh Allah,
sebenarnya kita mampu lalui ujian tersebut
percaya pada Allah.yakinlah pada Allah
Allah Maha Mengetahui awak, kannnnn?
:)

maaf jika ada yang salah, yang baik tu dtg dari Allah yg buruk tu dtg dari kelemahan sy sndri
post ni untuk kawan-kawan dan diri ini juga.

Comments

Popular posts from this blog

KOSONG

huhuhu

AKU