happy Friday :)

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera buat sahabat semua...
syukur alhamdulillah kita masih lagi berpeluang untuk menikmati keindahan alam semesta ciptaan Allah yang indah ini....
terima kasih ya Allah.... :)
saban hari saya hendak menaip serba sedikit coretan di sini
tapi apakan daya,
masa tidak mengizinkan saya.....

okay, kesimpulan untuk hari ini ialah......
orang yang redha,
ialah orang yang senyap.
dia akan cakap bila perlu sahaja
maknanya,
perkara yang dibualkan tu merupakan perkara yang menguntungkan dia dan orang yang berbual tu
tapi ini dalam konteks orang yang sedang sakit
sebagai contoh,
seseorang yang diserang sakit jantung.
apabila dia sedang bercakap tiba-tiba dia hanya mendiamkan diri,
sehingga menyebabkan org lain hairan
itu bermakna,
pesakit tersebut sedang menahan sakitnya dengan redha
hal ini kerana,
dia hanya mengadu kepada Allah melalui hati kecilnya sahaja
dan tiada siapa pun yang tahu akan betapa sakitnya sakit yang sedang ditanggungnya melainkan Allah s.w.t
sumber:al-kulliyyah,Jumaat,jam5ptg,tv3 :D

hehehe, okaylah....maafkan saya jika apa yang diperkatakan oleh saya di atas ada salah atau cela di mana-mana,yang baik itu datangnya dari Allah, yang tak baik tu datangnya dari kelemahan saya sendiri...
wassalammmmmmmm.....

hehehe, macam mana?
ada macam sedang bagi speech dak?kih3 :D
saja laa nak berayat sikit,
lama dah tak bersastera
tak begitu ?
hhu
okayyyy,
have a nice day 
:)





Comments

Popular posts from this blog

every ticking of clock is gold!

Aman and Guns N' Roses

oh TUHAN.....