yeaahh...


hah sudah sekian lama aku tidak mengupdatekan blog.alhamdulillah, malam ni sempat jugak.hik3, erm skang ni aku hanya merisaukan mengenai akaun ngan eko.aku nak jawab apa laa nanti...haih, hari ni, first time in my life, aku xpi skola sebab, xdak sebab...haha, em terpengaruh ngan rakan sebaya nih...aduh, xbaik lah menyalahi orang lain...xdak lah..bukan salah sapa2 pon..dah mmg aku maleh.adeh, hari ni xdak paper..haha, hari ni aku pi lib..keh3, study account ngan kawan2.huhu ^^ yang heran tuh..mak aku bagi pulakk.kalo dak, nak kuaq umah pon susah...huu hari ni jumpak ramai sangat orang yang aku kenali...heheh, tadi kat lib bnyak sgt perkara yang telah berlaku yang telah membuatkan aku happy.hee ;) tadi balik, aku pi umah cikanan dengan cikalah.haha, cikanan xleh masok umah dia...wuwu hari ni, semua datang bukak posa kat umah aku...hrmm, semua ni gang keluarga aku.kecuali kakak dan abang iparku ja xdak..heheh, malam pulak pi tusyen.heh geram betoi malam ni.tapi xpaa...aku dah faham..haha, malam ni pulak aku gadoh ngan ckjoi.dok men2 contiang tgn ngn highlighter.cam ngan pa gi.at last, qila marah kami dua..uwaa :( dan2 baik balikk..haha, cikanan dok blakang malam nih...dok ngn cik siti. ;) kes nak tgk 'cinta dalam hati' nya..huu

hah MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!
yuhuu~ sedaq tak sedaq....dah 53 tahun Tanah Melayu telah bebas daripada cengkaman penjajah...uih, sejarah la pulakk..kih3, hah baru sekarang aku tersedaq bahawa untuk mendapatkan kemerdekaan ini sgt susah...alhamdulillah...sekarang negara aman..mcm abg aku 'aman'..kua3 ;) aku tersedaq nih kes pada suatu malam,baru2 ni laa...aku asyik membaca buku teks sejarah tingkatan4&5 dan buat latihan sejarah. *tu pon kes nak trial..huhu hah cena xtau, aku terrlena...mmg xsedaq cena aku boleh lena..tetiba, aku dapat mimpi.agak ngeri.mmg ngeri.tu bg aku lah...mimpi tu lah yg tlah menyedarkan aku bhwa aku,kami,KITA, perlu bersyukur sebab mmg dah dilahirkan dalam ngra yg aman ni..persoalannya,hrmm, aman kah? no comment.haha, heh mai ni nak pendekkan cita.aku mimpi yg aku sedang berada dalam zaman TM sedang dikuasai oleh anasir2 pnjajah...eee takot gilaa...depa suma(komunis) tinggi2.besaq2 pulak tu.dlm tu ada sir harold macmichael ngan vyner brooke .GILOS.em cita dia lagu nih...vynerbrooke dok atas bumbung bangunan blakang umah aku..dia dok tgk aku..time tu aku ngn ehem2 aku dok cakap pasai merdeka.(tertnya2 bila nk berakhir kekejaman ni..) tetiba sir harold macmichael pi kt vyner brooke.vyner brooke kata pa xtau kt sir haraold macmichael tu.tiba2 sir harold macmichael pon mai kat aku...dia marah2 ehem2aku suruh buat keja..dia pon buat lah..kalo xikot cakap depa..nnt depa bunuh...pehtu sir harold macmichael kata kat aku "kenapa kecoh2 ni?xada keja lain ka?pergi buat kerja kamu.atau saya kurung kamu" dgn rasa takot aku bgtau dia mcm ni, "errr tuan...sungai kita ni xdak pagar..bahaya utk kanak2..apa kata tuan pasang pagar ni?kami xdak duit.." pehtu dia reply. "oh kamu mahu saya bagi pagar ya? mahu saya bunuh suami kamu?" (sambil memegang ehem2 tu.act mcm nk blasah laa) dgn cepat2 aku kata, "eh tuan..tolonglah...janganlah bunuh dia...tidak2...saya janji saya xminx dah..." pehtu dia kata "bagus.jgn kamu cuba utk meminta apa2 dari saya.atau saya bunuh kalian."ada lagi...tapi dah arr tuh...aku xlarat nak taip dah..haha,

tuntasnya, marilah kita bersama2 mnjga ngra Mlaysia ni...agar tdk lg jatuh ke tgn pnjajah...em mgkin apa yg aku cita kat atas tu mmg xdak reaksi apa kpd hmpa suma..sbb mst hmpa rasa cam, "padea lah budak ni dok cita.aku xpham pa pon." "pa budak ni dok ngarot?tah papa arr.. mai2 vyner brooke ngn harold." or "boo~~ nak cita pa sebenaqnya nih?xdak msg pa pon...." tapi alangkah bagusnya kalo hmpa suma dpt mngalami mimpi yg sama mcm aku alami tuh....mesti hmpa sokong apa yg aku kata...wakakaka :D *insyaallah.dgn ni aku nk ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN TANAH AIR YANG KE-53 TAHUN.aku harap kita suma sbgai rkyat m'sia, dpt hdup dlm keadaan bsatu padu, hrmoni,kjasama, dn sbgainya...marilah kita menjayakan viksi kudsi wawasan 2020 agar dapat menjulang nama negara Malaysia ke puncak jagat spya duduk sama rndah, diri sama tnggi setanding dgn ngra2 maju yang lain....

*ayat ala2 bm tu, mmg ayat karangan pon..aku petik dpd frasa menarik yg tlah aku hapai utk trial hari tuh..dan aku akan guna utk selamanya... ;) insyaallah.sekarang, aku dah mulai faham akan sejarah.dah mulai meminati sejarah.dah mulai suka akan subjek sejarah.dah mulai sayang akan sejarah.dah mulai cinta akan sejarah.sekian sahaja, wassalam.....

*maaf jika ada tersasul bahasa...tersilap kata..or papaja lah....salam, ;)
HAVE A NICE DAY YEAAHH... ^^

Comments

Popular posts from this blog

every ticking of clock is gold!

Aman and Guns N' Roses

oh TUHAN.....